Strona o grze Dark Colony

Nawigacja
HOME
DOWNLOAD
FORUM
SQUAD
GALERIA
RECENZJA GRY
NAGRANE POTYCZKI
FILMIKI
KAMPANIA TAARÓW
KAMPANIA LUDZI
KODY I TRICKI
FAQ
OSTATNIE KOMENTARZE
LINKI
SZUKAJ
KONTAKT
CHCĘ POMÓC
DC Multiplayer
MULTIPLAYER CLIENT
ONLINE STATE
INSTALLATION FAQ
PLAY ONLINE FAQ
TURNIEJ LUTY 2009
REGULAMIN
FAZA GRUPOWA
Jupiter Mod 0.3
OGÓLNIE
LUDZIE
GRAYOWIE
DOWNLOAD
Edytor map 1.2
O EDYTORZE
PORADNIK
DOWNLOAD
Download
Popularne:
Dark Colony 1.1 E... 43727
Dark Colony Remak... 41952
DC Patch 1.01 Eng... 38960
DC - CD Rom fix 36555
Dark Colony Multi... 35459

Ostatnio dodane:
Ozi_ns Kampania l... 30382
Kampania Oziego v... 32794
DC ozi_ns campaig... 30125
Dark Colony Multi... 30432
Instrukcja gry (p... 29928

Pliki pobrano 875545 razy
Galeria
Prace DC2 PRE-AL
1. DCR ALPHA1
Prace: 100%
2. DCR ALPHA2
Prace: 100%
3. DCR ALPHA3
Prace: 56%
Testy: 53%
Użytkownicy Online
Gości Online: 20
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2,556
Nieaktywowany Użytkownik: 2111
Najnowszy Użytkownik: gombi ----
Ostatnio widziani
maranta Poland 3 tygodnie
gotham ---- 9 tygodnie
Williamjoype ----14 tygodnie
diwad ----31 tygodnie
ozi_ns Poland65 tygodnie
jamiesmudge ----71 tygodnie
RustyCLWK Korea, South73 tygodnie
gombi ----90 tygodnie
marek_buum Poland94 tygodnie
Mcin Poland95 tygodnie
erwins ----95 tygodnie
asddsa Romania108 tygodnie
galczi ----118 tygodnie
kashtan Poland125 tygodnie
Polymyst Afghanistan134 tygodnie
Send dotation 1 EUR
We are the last site about Dark Colony on the Internet! - Please send dotation 1 EUR - thanks a lot! :)

Progress:
2022-04
20222022
100% [100/100] EUR
2023-04
20232023
33% [50/150] EUR
2024-04
20232023
68% [51/75] EUR

Zobacz Temat
Strona o grze Dark Colony | Strona Dark Colony | Różne
Strona 2 z 7 < 1 2 3 4 5 > >>
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 25-07-2009 20:56
Pliki .set będą raczej ciężkie do rozkodowania, jak coś uda mi się ustalić z nimi to napiszę.
Natomiast .map można w miarę łatwo odczytać, są pewne komplikacje - bloczki 32x32 z których składa się mapa moga być odwrócne, określanie, które mają byc odwrócone powinno być logiczniejsze, i pojawia się kwestia animacji wody - animacja ma chyba 3 klatki, nie widzę dodatkowych wersji danego bloczka, więc pewnie przez podmianę kolorów w palecie, ale których i na jakie? hm.. W każdym razie dodałem działający podgląd mapy - bez jednostek i innych obiektów. W katalogu z mapą i programem musi być podkatalog z rozpakowaną grafiką dla danego rodzaju podłoża (desert, jungle ..) - katalog musi być wynikiem działania aktualnej wersji programu - dodatkowo tworzy plik zawierający id bloczków. Wystarczy podać nazwe pliku .map i następnie nazwę używanego podłoża. Przeglądnąłem kilka map i nie widziałem większych błędów w sposobie odczytywania mapy. Jednostki są zapisywane w plikach .scn, w dokumentacji opisałem to co udało się ustalić.
Dodatkowo dodałem możliwość odczytywania 'czystych danych' - przydaje się do odczytu .rgb i .rmp, należy dodać parametr -r, jako, że te pliki nie zawierają własnych palet trzeba dać także parametr -p paleta.bmp czyli całość: spr2bmp desert.rgb -r -p paleta.bmp
przy tym trybie program zapyta o ilośc obrazków, szerokość i wysokość dla .rgb są to odpowiednio 32, 32, 32 a dla .rmp 3, 256, 256. Jak się wszystkie grafiki wypakowywuje w jednym katalogu to warto podmienić nazwe danego pliku rgb/rmp, żeby nie zastąpiła wypakowanego podłoża.

Krwawy5 - taki program już można zrobić, ale przydałoby się lepiej te dodatkowe palety zrozumieć :-)
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 26-07-2009 14:07
Jeśli pliki spr nie są potrzebne do uruchamiania map to super!
Nie potrzebuję ich.
Najbardziej przeraża mnie ilość i możliwości tych kratek mapy.
Jak do tej pory pracowałem na RTS'ach gdzie ich liczba ograniczona jest do małej ilości. Dużym problemem byłoby poukładanie ich tak jak to jest w edytorze, by można było tworzyć sprawnie mapy.

Dlatego pomyślałem, że zrobię importer map z DC oryginalnego do mojego DC2. Po co się męczyć skoro mapy już są. Wystarczy mi tylko podłoże. Inne pliki z rozmieszczeniem jednostek i tak będę robić po swojemu i nie są mi już potrzebne.

Aha Jak odpalam mapę to pojawia się że wczytano mapę i obrazki i nic poza tym. Jak coś ruszę to program się wysypuje. (Vista 64x)
Do tej pory program działał w 100%
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 26-07-2009 17:52
Tak w DC sporo tych kwadracików jest, a do tego możliwość ich obrotu i już niezły mętlik, bez rozkodowania .set trzeba by je ręcznie układać.
Nieco przeglądałem palety i co nowego mogę napisać to, że pierwszy kolor w każdej palecie oznacza przeĽroczystość, animacja wody ma 7 klatek, odbywa się przez podmienianie kolorów w palecie - woda ma kolory od 202 do ~210, w każdym razie 7 pierwszych (liczac od 0 to 201-207) się podmienia reszta stała - obserwacje z terenu jungle.
Teraz z takim importerem map nie powinno być problemu, ale jeszcze trzeba poprzeglądać mapy czy nie pojawiają sie jakieś błędy przy wyświetlaniu.
Możliwe, że w wersji spr2bmp, którą umieściłem poprzednio był błąd - tworzyło pusty plik z id bloczków, teraz poprawiona i przetestowana wersja w pierwszym poście :]
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 26-07-2009 22:09
OK działa. Pozostała jeszcze jedna sprawa. Do każdego pola jest przypisana wartość blokady wzroku i chodzenia. Imimo, że każdy rodzaj pola ma już to przypisane to jednak w edytorze można to zmieniać. To też powinno być zapisane w pliku map. I też jest mi to potrzebne.
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 27-07-2009 22:19
Kolejny dzien, kolejna wersja programu :]
Animacja wody działa, i znaczna poprawa - w pliku setup.txt należy podać ścieżkę do DC na kompie i tyle, nie trzeba się bawić w rozpakowywanie plików .bts.
Za te blokady (możliwości ruchu i widzialności) odpowiada zapewne 2 bajt z dodatkowych opisujących dany bloczek mapy - pierwszy to obrót obrazków.
Żeby ułatwić określenie, który co oznacza po naciśnięciu 'w' program wyświetla kolory odpowiadające tym dodatkowym bajtom dla każdego bloczka, trzeba będzie pospisywać, które co znaczą i posprawdzać na paru mapach - ale przynajmniej będzie to łatwiejsze.
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 27-07-2009 23:56
Jakoś losowo wyświetlają się te kolory. Niby czasem są jakieś kształty np. na klifach ale obok jest nie tak. Wątpię by było coś takiego jak poziom straty widoczności i poziom opóĽnienia chodzenia.
Może wczytać mapę do edytora zmienić jedno pole i zobaczyć co się zmieniło?

Bez możliwości importowania map nie ma co się zabierać za DC2.
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
maranta Poland
Super Administrator
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 375
COLONEL



Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 17.07.08
Dodane dnia 28-07-2009 00:09
Jest pięć rodzajów pól. I tylko jeden bajt odpowiada za rodzaj. (bo nie mogą być dwa rodzaje na jednym polu)
1.Priority level (to pole np.: z kaktusem, za którym może się ukryć ludzik i kaktus jest rysowany na nim)
2.Block vision and movement
3.Block only vision
4.Block only movement
5.Camoflage (w tych pajęczynach)
8436894 icq 4264139 maranta91 www.maraproject.net Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 28-07-2009 21:17
Niby losowo bo w tak genialny sposób te mapy są zakodowane smiley
Okazuje się, że oba dodatkowe bajty są używane do opisania blokowań, widoczności i poziomu terenu - dokładniej to opiszę po przetestowaniu jeszcze kilku map.
Nie ma poziomów danej straty tylko czy pole blokuje widoczność lub możliwość ruchu.
Teraz trzeba poprzeglądać różne mapy czy pola są poprawnie zakolorowane - tryb wyswietlania przełączamy przez 'w', kolory 3 trybu oznaczją to samo co w edytorze. Jak ktoś ma chwile czasu to może posprawdzać.
Aktualna wersja programu w pierwszym poście.
Edytowane przez dreamerman dnia 28-07-2009 21:19
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
koksu Poland
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 208
COLONEL



Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09
Dodane dnia 30-07-2009 15:48
kurwa mądrzy jestescie ;P az sie milo czyta ;D
5584167 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
koksu Poland
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 208
COLONEL



Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09
Dodane dnia 30-07-2009 17:06
zajebisty program, chyle czoło przed Toba smiley
5584167 Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 2 z 7 < 1 2 3 4 5 > >>
Skocz do Forum:
Reklama Google
Język\Language
Polski Polish English English
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Sieci Radmin VPN
Sieci:
DarkColony.pl


(download Radmin VPN)

Zasady gry w Sieci
Obecny adres IP
3.137.220.198
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

maranta Poland 05/05/2024 08:33
Avatar Użytkownika no siema! smiley

diwad ---- 02/05/2024 18:10
Avatar Użytkownika Hej 🙋‍♂️ Kopę lat!

ozi_ns Poland 10/09/2023 00:07
Avatar Użytkownika spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.

ozi_ns Poland 10/09/2023 00:05
Avatar Użytkownika Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.

maranta Poland 05/09/2023 18:34
Avatar Użytkownika Lol... jak dropbox to zrobił XD

Archiwum
Muza z DC i DC:CW
Aby rozpocząć odtwarzanie kliknij poniższy guzik:

Copyright © 2009


13493749 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.19 © 2003-2005
Theme DarkColony V 1.0 by Maranta